Творчі завдання для учнів

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ

Методи навчання обдарованих дітей мають відповідати: 

• своїм основним завданням — наданню допомоги обдарованим учням в отриманні знань; 

• рівню інтелектуального та соціального розвитку, різним вимогам і можливостям, виявленню основних та послідовних варіантів розвитку здібностей дитини; 

• переходу від перцептивного рівня пізнання до вищих понятійних рівнів. 

Творчі методи під час викладання спрямовані на: 

визнання раніше невизнаних або невикористаних можливостей; 

• повагу до бажань дітей самостійно працювати; 

• вміння стримуватися від втручання в процес творчої діяльності; 

• надання дитині свободи вибору; 

• індивідуалізацію навчальної програми залежно від особливостей учня; 

• створення умов для конкретного втілення творчої ідеї; 

• заохочення роботи над проектами, пропозиціями; 

• уникнення будь-якого типу тиску на дітей; 

• надання можливості загального внеску в роботу групи; 

• повагу потенційних можливостей учнів, які відстають; 

• демонстрацію ентузіазму; 

• надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють іншу думку; 

• організація безпосереднього спілкування звичайних дітей із обдарованими дітьми; 

• отримання максимальної користі від захоплення дітей; 

• терпимість до безладдя; 

• вміння переконувати та пропагувати; 

• здатність до самоаналізу. 

Під час роботи педагог повинен: 

• бути доброзичливим і чуйним; 

• знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їхні потреби та інтереси; 

• мати досвід роботи в закладах для дітей молодшого та дошкільного віку (зокрема, й з власними дітьми); 

• мати високий рівень інтелектуального розвитку; 

• мати широке коло інтересів і вмінь; 

• бути готовим до виконання найрізноманітніших обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей; 

• володіти почуттям гумору; 

• бути самокритичним, готовим до перегляду своїх поглядів і постійного самовдосконалення; 

• мати творчій особистий світогляд, добре здоров'я і життєздатність.

Математична кмітливість 

Математичні лічилки (1-2 класи)

1. Півень залетів на тин, 

А там півник ще один. 

Скільки півників усіх? 

Полічить швиденько їх. (1 + 1)

2. В клас зайшов Мишко, А за ним — Петько, 

А за ним — Марина, 

За ней — Ярина, 

А за нею — Гнат. 

Скільки всіх хлоп'ят? (1 + 1+1)

3. Сидів хлопчик біля річки, 

Він спіймав аж три плотвички, 

Котенятко одну вкрало. 

Скільки рибок в нього стало? (.? — /)

4. Три коти у холодочку 

Сірих мишок їли, 

Проти кожного кота 

Два коти сиділи. 

Це задача, а не сміх, Полічіть котів усіх. (3)

5. На травиці біля хати 

Метушаться цуценята. 

Двоє білих, наче сніг, 

Троє чорних. Скільки їх? (2 + 3)

6. П 'ять яблунь у саду ростуть, 

Чотири з них уже цвітуть. 

А скільки ще не розцвіли, 

Ну, як би ви відповіли? (5—4)

7. Гляньте, білочка одна 

Визирає із дупла, 

Ще одна стрибнула з гілки, 

А за нею — ще три білки. 

Ми просимо, діти милі, 

Щоб всіх білок полічили. (1 + 1+3)

8. Руку вгору піднесіть 

І почнемо всіх лічить, 

Скільки пальців на руці, 

Хором скажемо усі. (5)

9. «Васю, ти чому сердитий?» 

«Слив не можу полічити. 

П'ять було, одну я з'їв. 

Скільки мамі залишив?» (5— /)

10. Каже мати-квочка: 

«В мене два синочка 

І чотири дочки». 

Скільки ж діток в квочки? (2 + 4)

11. Три овечки коло гречки, 

На лужку — ще три овечки. 

Полічи овечок цих, 

Скільки разом їх усіх? (З + 3)

12. П'ять метеликів літають 

І на квіточки сідають. 

Прилетів іще один, 

Сів на квіточку і він. 

Полічімо швидше всіх, 

Цих метеликів прудких. (5 + 1)

13. Шість малят-дошкільнят 

Стали струнко в один ряд. 

Підійшов до них Панас. 

Скільки стало нас? (6+1)

14. Зловив Василько наш сім риб, 

Одна з них в воду раптом — стриб! 

Відповідайте, рибок скільки 

Тепер зосталось у Василька? (7—1) \

15.По дорозі їжак біг, 

Ніс сім яблук на пиріг. 

Одне впало, покотилось 

Скільки яблук залишилось? (7—1)

16.Сім цукерок Толя мав: 

Дві цукерки мамі дав, 

Дві — малій сестричці Олі. 

А зосталось скільки в Толі? (7—2)

17.Учитись любить старший брат, 

Але й неділі також рад. 

Шість навчальних днів у нас 

І вихідний — дозвілля час. 

Для вас проте завдання, діти, 

Всі дні на тижні полічити. (6 + 1)

18.У Оксаночки в руці 

Є чотири олівці, 

А в її подружки Віри, 

Ось, погляньте, теж чотири. 

Полічіть-но всі оці 

Кольорові олівці. (4 + 4)

19. Якось бігло через ліс вісім кіз: 

П'ять були з них білі-білі, 

Ну, а решта — сірі-сірі. 

Скільки ж бігло через ліс 

Сірих кіз? (8-5)

20. Біля річки на галявці 

Знайшли моркву сірі зайці. 

Вісім морквинок — це немало. 

Одну з'їли. 

Скільки стало? (8 — 1)

21. Чотири груші Ваня мав, 

Ще чотири братик дав. 

На подвір'ї Ваня сів, 

Вісім груш відразу з'їв. 

І подумав, чи не мало? 

Скільки груш іще зосталося? (4 + 4—8)

22. Ось до класу на урок 

Залетіло шість сорок, 

Дві пізніше прибуло. 

Скільки всіх птахів було? (6 + 2)

23. Руки вгору підніміть, 

Пальці швидко полічіть. 

Зліва п'ять, і справа п'ять. 

Скільки разом? 

Як сказать? (10)

24. Десять ялинок у лісі росли, 

В школу на свято одну відвезли. 

Скільки ялинок лишилося там? 

Добре подумаєш, скажеш це сам.(10-1)

25. На лугу пасуться гуси, 

їх пасе мала Маруся. 

Сім гусей ще біля броду, 

Троє вже ввійшли у воду. 

Ми попросимо дітей 

Полічити всіх гусей. (7 + 3)

26. Є число, що зветься нуль, ; 

Знають його всюди, 

Відніми його, додай — 

Що було, те й буде. (0)

27Сорок грибів знайшов я вперше, 

Гриць знайшов на десять менше. 

Ну, а хто з вас відгадав, 

Скільки Гриць грибочків мав? (40-1)

28. Дев'ятнадцять учениць 

Налічив у класі Гриць, 

Двадцять учнів, що прийшло. 

Скільки в класі всіх було? (19 + 20)

29. Васильку слід допомогти 

Правильну відповідь знайти. 

Коли він тридцять яблук мав, 

Два з'їв, тринадцять мамі дав, 

А решту братику лишив. 

Скільки всього — не полічив. (30-(2+ 13))

30. Чотири індики пішли на музики, 

Танцювали, гупали, 

Скільки ніжок тупало? (2 • 4)

31. В'яже бабуся-лисиця 

Трьом онукам рукавиці. 

«Подарую вам, онуки, 

Рукавичок по дві штуки. 

Бережіть, не загубіть! 

Скільки всіх? Перелічить!» (2 ■ 3)

32. Білка моркву посадила, 

Штук шістнадцять там вродило, 

П'ять зайців по три зірвали, 

Скільки білочці зосталось? (16-(3 -5))

33. Двоє вулицею йдуть, 

По три саджанці несуть. 

Скільки ямок треба, діти, 

Щоб саджанці посадити? (З ■ 2)

34. Сім подружок стали фати, 

З паличок складать квадрати, 

По квадратику зробили, 

Паличок не полічили. 

А ви їм допоможіть, 

Скільки буде, полічіть. (4 ■ 7)

35. По п'ять пальців-молодців 

Розмістились на руці. 

Ну ж бо, діти, як узнаєм, 

Скільки пальців всього маєм? (5 • 2)

36. Чотири хлопчики ішли, 

По шість саджанців несли, 

А за ними п'ять дівчаток 

Несли саджанців десяток. 

Підрахуйте, скільки всіх 

Було саджанців у них. (6-4 + 10)

37. Віра килим вишивала, 

Цілу ніченьку не спала. 

На килимі десять кліток, 

В кожній клітці — по сім квіток. 

Станеш думати й гадати, 

Як квітки порахувати. (7 ■10)

38. На дереві сім гнізд було, 

По вісім птахів в них жило, 

Не полохайте ви їх, 

А порахуйте, скільки всіх. (8 ■ 7)

39. У гаю три зайчики сиділи, 

З апетитом моркву їли, 

Всіх по вісім, як один. 

Скільки з'їли всіх морквин? (8 ■ 3)

40. У поході ми мандруєм 

Самі їжу ми готуєм. 

Вшістьох за декілька хвилин 

По дев'ять чистим картоплин, 

Зваримо суп із них. 

Скільки буде в супі їх? (9 ■ 6)

41. Нуль кругленький, кожен знає, 

Але хтось з вас відповість, 

Скільки буде, якщо нуль цей 

Ми помножимо на шість? (0 • 6)

42. Раз до себе на обід 

Запросив сусідів кіт. 

(Для бенкету привід був: 

Кіт мишей десь роздобув.) 

Довго ждать не довелося, 

Двадцять п'ять котів зійшлося. 

Кожен з'їв з них по три мишки, 

Не лишилося ні трішки. 

Хто міркує, скільки, діти, 

Кіт зумів мишей зловити? (З • 25)

43. Вугілля я на воза взяв, 

Кілограмів сто поклав, 

їздив я чотири рази. 

Скільки привіз, хто з вас скаже? (100-4)

44. Вісім яблук у корзині 

Принесла мати дитині 

1 сказала: «На, мій сину, 

Четверту з'їж із них частину». 

Хто тепер з вас відповість, 

Скільки яблук хлопчик з'їсть? (8:4)

45. Заварила чайка чаю, 

Запросила вісім чайок: 

«Приходьте всі на чай!» 

Скільки їх тут, відгадай! (1 + 8)

46. Три веселі киці 

Грались на травиці. 

Враз одна сховалась. 

Скільки киць зосталось? (З — 1)

47. В свині двоє поросят, 

Змерзли, аж тремтять. 

Щоб їх відігріти, 

Скільки валянків купити? (2 ■ 4)

48. Скачуть жабки: «Ква-ква-ква! 

Ой, яка м'яка трава!» 

Тут п'ять жабок, а там — дві. 

Скільки разом їх в траві? (5 + 2)

49. Появилися у квочки 

Три сини, чотири дочки. 

Хоч чекала на курчат, 

Вийшло., (семеро) качат.

50. Два півники на току, 

Дві гусочки у садку, 

Дві курки в лободі. 

Скільки всіх? (2 + 2 + 2 + 2) 

 

Задачі (1-2 класи)

1. В одному кошику 10 яблук, а в другому — наполовину менше. Чому дорівнює половина усіх яблук? 

2. Сашко, Олесь, Михайлик грали в шашки. Кожний із них зіграв 2 партії. Скільки всього партій було зіграно? 

3. Кришка парти має 4 кути. Один з них відрізали. Скільки кутів стало в кришки парти? 

4. Надійка поставила 11 тарілок на стіл, із них перевернула 3 тарілки. Скільки тарілок на столі? 

5. До Новорічного свята учні склеїли 9 червоних гірлянд і 5 зелених. Чого зробили більше — червоних чи зелених гірлянд? 

6. У вазі стоять 5 гвоздик і 6 троянд. Чого у воді більше — троянд чи гвоздик? 

7. Кришка парти має 4 кути. Один кут відрізали. Як його відрізати, щоб вийшов трикутник? 

8. Накресліть два відрізка так, щоб один був довший, ніж другий, на 2 см, а разом вони б складали відрізок завдовжки 16 см. 

9. Як за допомогою каструлі місткістю 7 л і банки місткістю 3 л налити в каструлю 5 л води? 

10. Із селища до міста їхав автобус. Дорогою він зустрів 6 вантажних автомобілів і 3 легкових. Скільки всього машин їхало до міста? 

11. Двох друзів звати Іванко і Петрик. їх прізвищ: Іваненко та Петренко. Іванко старший на 1 рік. Назвіть ім'я та прізвище кожного хлопчика. 

12. Хлопчики ріжуть соснову колоду. 

а) Вони зробили 20 надрізів. Скільки можна зробити полін? 

б) Вийшло 20 полін. Скільки було зроблено розпилів? 

13. На озері плавало 3 качки, мисливець вистрелив і вбив одну. Скільки качок залишилося на озері? 

14. На столі стояло 5 кухлів із молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилося? 

15. У трьох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім'ї? 

16. У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер? 

17. Гуска має масу 3 кг. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу? 

18. Якщо курка стоїть на одній нозі, то її маса — 2 кг. Якою буде маса курки, якщо вона буде стояти на двох ногах? 

19. Йшли семеро братів, у кожного брата — по одній сестрі. Скільки йшло людей? 

20. У кімнаті запалили три свічки. Потім одну із них загасили. Скільки свічок залишилося? 

21. Скільки яблук на столі? Чотири лежало, одне упало, а одне розрізали. 

22. Скільки вух у трьох мишенят? 

23. У річці купались діти. Вони постійно пірнали у воду. їх неможливо було полічити. На березі були розкидані кеди — всього 12 штук. Скільки дітей купалось у річці? 

24. Із-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки кішок у дворі? 

25. Із дупла виглядали 8 хвостів білок. Скільки білок у дуплі? 

26. Скільки лап у двох ведмежат? 

27. Понад доріжкою одне за другим ростуть 10 дерев. Між ними стоять лавочки. Скільки всього лавок? 

28. Стрічку розрізали в шести місцях. Скільки частин одержали? 

29. Колоду розпиляли на 7 частин. Скільки разів пиляли колоду? 

30. Троє чоловік чекали поїзда 3 години. Скільки часу чекав кожен? 

31. Трійка коней пробігла 5 кг. По скільки кілометрів пробіг кожен кінь? 

32. Одне яйце звариться за 5 хв. Скільки знадобиться часу, щоб зварити три яйця? 

33. По небу летіли горобець, ластівка і джміль. Скільки всього птахів летіло? 

34. У морі плавали 9 пароплавів. 2 пароплави пристали до берега. Скільки пароплавів у Морі? 

35. Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових і осиновий листки. Зі скількох різних дерев були листки? 

36. В автобусі їхали 9 пасажирів. На і зупинці всі, крім 3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилося в автобусі? 

37. Дві бригади сіяли горох. Перша бригада засіяла 4 грядки гороху,! а друга — стільки і ще півстільки. | Яка бригада стала переможцем? ; 

38. Один ослик ніс 10 кг цукру, а другий ослик — 10 кг вати. У кого вантаж був важчий? 

39. Миколка з'їв 4 сливи, а 6 — Настуся. Скільки слив з'їла їхня бабуся? 

40. На галявині пасеться кілька кіз. У них 12 ніг. Скільки голів у цих кіз? Скільки рогів? 

41. Три лелеки стали в ряд. Відстань між сусідніми лелеками — 6 м. Якою є відстань між крайніми? 

42. Вовк і заєць — сусіди по дачі. Довжина спільної сторони дачі 24 м. Цю сторону Заєць загородив парканом, закопуючи через кожні 4 м стовп. Скільки всього знадобиться стовпів? 

43. Три білочки збирали горіхи. Перша зібрала 6 горішків, друга — 5, а третя — лише один. Але білочки поділили всі горішки порівну. Скільки горіхів віддала третій білочці перша і скільки — друга? 

44. На галявині гралися зайці, всього вони мають 18 вух. 4 зайці сховалися у нори. Скільки зайців залишилось на галявині? 

45. На дубі три гілки, на кожній — по 5 яблук. Полічити врожай. 

46. Настала довгоочікувана весна. Спочатку зацвіла одна яблуня, а потім — ще три сливи. Скільки дерев зацвіло? 

47. У сітці 5 груш. Необхідно їх поділити між п'ятьма дівчатками (по одній), але так, щоб одна груша залишилася у сітці. 

48. У трикутника відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? 

49. П'ять картоплин зварилися за 10 хв. За скільки хвилин зварилась одна картоплина? 

50. Рибалка за 5 хв зловив 1 рибину. За який час він зловить 10 рибин? 

51.Троє хлопчиків йшли дорогою і знайшли 3 гривні. Скільки знайшов би кожний із них, якби йшов один? 

52. Скільки кроків зробить горобець за сім років? 

53. Який посуд не можна наповнити? 

54.3 якого посуду не можна нічого з'їсти?


 Завдання (3-4 класи)

1. Як за допомогою каструлі місткістю 5 л та банки місткістю 3 л можна налити з крану у відро 4 л води? 

Відповідь: за допомогою банки місткістю Злу каструлю наливаємо 5 л, і після цього у банці залишиться 1 л води, її виливаємо у відро. Далі у відро додаємо 3 л води.

2. Намалювати конверт, не відриваючи кінчик олівця від паперу і не проводячи один і той самий відрізок двічі. 

Відповідь: 

3. Батька одного громадянина звуть Микола Петрович, а син цього громадянина — Олексій Володимирович. Як звуть цього громадянина? 

Відповідь: ім'я громадянина — Володимир Миколайович.

4. Лікар приписав Катрусі 3 пігулки і вказав, що приймати їх слід через 20 хв. На який час вистачить Катрусі пігулок? 

Відповідь: на 40 хв.

5. Скільки всього чотирицифрових чисел можна скласти із цифр 0 та 1 ? Цифри можуть повторюватись. Перелічити ці числа. 

Відповідь: 6 чотирицифрових чисел: І 1000,1001,1010,1100,1101, 1111.

6. Старший брат йде з дому до школи 30 хв, а молодший — 40 хв. Через скільки хвилин старший брат наздожене молодшого, якщо той вийшов на 5 хв раніше? 

Відповідь: через 15 хв.

7. У коробці — сині, червоні та зелені олівці — 20 штук. Синіх олівців у 6 разів більше, ніж зелених. Червоних олівців менше, ніж синіх. Скільки червоних олівців у коробці? 

Відповідь: 6 червоних олівців.

8. По вертикальному стовпу заввишки 6 м рухається равлик. За день він піднімається на 4 м, за ніч опускається на 3 м. Скільки днів йому 

знадобиться, щоб дістатися вершини стовпа? 

Відповідь: 3 дні.

9. Між деякими цифрами ряду 12 3 4 поставити математичні знаки та дужки так, щоб вийшло число 40. 

Відповідь: 12-3 + 4 = 40.

10. Квадрат зі стороною завдовжки 1 м розрізали на квадрати зі стороною 1 см і вклали їх в один ряд у вигляді смуги завширшки 1 см. 

Яку довжину має ця смуга? 

Відповідь: довжина смуги 100 м.

11. Дерев'яний пофарбований куб з ребром 3 см розпиляли на кубічні сантиметри. Скільки серед них кубиків, які зафарбовані з трьох 

боків? 

Відповідь: 1 • 8.

12. Сашко був у таборі відпочинку з 15 липня до 7 серпня включно. Скільки днів Сашко у таборі, якщо у липні 31 день? 

Відповідь: 24 дні.

13. По краях круглого торту зверху поставили кремом п'ять цяток на однаковій відстані одна від одної. Через усі пари цяток зробили розрізи. Скільки всього шматочків торта отримали? 


Відповідь: 16 шматочків. 

14. У родині троє дітей: двоє хлопчиків та дівчинка. їхні імена починаються з букв А, В, Г. Серед А та і В є початкова буква — ім'я одного хлопчика. З якої букви починається ім'я дівчинки? 

Відповідь: ім'я дівчинки починається з букви В.

15. Сторона квадратного аркуша паперу дорівнює 8 см. Через середини і пар сусідніх сторін провели олівцем відрізки і по них зробили но-житіями надрізи. Якою є площа отриманого квадрата? 

Відповідь: площа отриманого квадрата 32 см2. 

16. Із чисел 21, 19,30, 25,3, 12,9, 15; 6,27 доберіть три такі числа, сума яких дорівнюватиме 50. 

Відповідь: 19, 6, 25.

17. Із міста до села, відстань між якими становить 32 км, виїхав велосипедист зі швидкістю 12 км/год.; 

Водночас із села до міста вийшов пішохід зі швидкістю 4 км/год. Хто ; з них буде далі від міста за 2 год? 

Відповідь: за 2 год велосипедист і пішохід знаходитимуться від міста на \ однаковій відстані.

18. У скільки разів сходинки на 4-й поверх в школі довші за сходинки на 2-й поверх? 

Відповідь: сходинки на 4-й поверх довші сходинок на 2-й поверх у три рази.

19. Скласти вираз на множення. 

Х * *7 * * * * * * * 

Відповідь:   х124 97 "868 1116 12028

20. Скільки знадобиться цифрових знаків, щоб пронумерувати зошит, у якому 100 сторінок? 

Відповідь: 192 цифрових знаки. 

21. Використовуючи шість разів цифру 2, знаки дій та дужки, написати вираз, значення якого дорівнює 100. 

Наприклад: (222 - 22): 2 = 100.

22. Капроновий шнур завдовжки ЗО м і розрізали на 3 частини. Причому одна з них на 1 м більша за іншу і на 1 м менша від третьої частини. Знайти довжину кожної частини.

Відповідь: 9 м, 10 м, 11 м.

23. Із 9 аркушів паперу деякі розрізали на 3 частини. Всього вийшло 15 аркушів. Скільки аркушів було розрізано? 

Відповідь: розрізали 3 аркуші паперу.

24. Уздовж бігової доріжки рівномірно розставили стовпи. Старт був даний біля першого стовпа. Через 12 хв бігун був біля четвертого стовпа. Через скільки хвилин від початку старту бігун дістанеться сьомого стовпа? Швидкість бігуна є сталою. 

Відповідь: через 24 хв.

25. Написати найменше десятизначне число, використовуючи різні цифри. 

Відповідь: 1023456789.

26. Турист за 1 год долає 6 км. Скільки метрів він проходить за 1 хвилину? 

Відповідь: за 1 хв турист проходить 100 м.

27. Зі шматка дроту зігнули квадрат зі стороною 6 см. Потім розігнули дріт та зігнули з нього рівносторонній трикутник. Чому дорівнює сторона трикутника? 

Відповідь: сторона трикутника дорівнює 8 см. 

28. Знайти суму двадцяти чисел: 1, 2, 

З,... 18, 19, 20. 

Відповідь: 210.

29. Як потрібно розташувати 8 сірників, щоб вони були межею прямокутника? 

Відповідь: 

• • • ?

• • • •

30. На яке число слід помножити 285 714, щоб отримати шестицифрове число, записане тими самими цифрами? Друга цифра числа -5. 

Відповідь: 285 714 • 3 = 857 142.

31. Малюк може за 6 хв з'їсти 600 г варення. А Карлсон це варення може з'їсти вдвічі швидше. За який час вони з'їдять 600 г варення разом? 

Відповідь: за 2 хв.

32. Скільки всього існує двозначних чисел? 

Відповідь: всього існує 90 двозначних чисел.

33. У квадраті проведено два відрізки, які з'єднують його протилежні вершини. Скільки всього отримали трикутників? 

Відповідь: 8 трикутників.

34. Сума трьох чисел дорівнює їхньому добутку. Числа ці різні й одноцифрові. Знайдіть ці числа. 

Відповідь: 1, 2, 3.

35. Аркуш паперу зігнули навпіл. Отриманий аркуш паперу ще раз зігнули навпіл. Таке згинання виконали 6 разів. Розгорнувши аркуш, його розрізати за місцями згину. Скільки всього частинок вийшло? 

Відповідь: 64 частинки.

36. Хлопчикові потрібно встигнути прийти до дзвоника у школу Ш із будинку Д. Якою дорогою він швидше дістанеться до школи: 

ДБВГКМШ чи ДАНІ? На поворотах вулиці утворюються прямі кути. 

Відповідь: час руху однаковий.

37. На яке число слід поділити 87 912, щоб отримати також п'ятизначне число, записане тими самими цифрами, але у зворотному порядку? 

Відповідь: 87912:4 = 21 978.

38. Вік дідуся зазначений найменшим трицифровим числом, яке записане різними цифрами. Скільки років дідусеві? 

Відповідь: дідусеві 102 роки.

39. У селі Простоквашино на лавці перед будинком сидять дядя Федір, кіт Матроскін, пес Шарик та листоноша Пєчкін. Якщо Шарик, 

який сидить крайнім ліворуч, сяде і між Матроскіним і Федором, то дядя Федір буде крайнім ліворуч, сяде між Матроскіним і Федором,! то дядя Федір буде крайнім ліворуч. Хто де сидить? 

Відповідь: зліва направо сидять Шарик, Федір, Матроскін, Пєчкін.

40. Накресліть 2 відрізки так, щоб один був довшим за інший на 2 см, а разом вони повинні дорівнювати 14 см. 

Відповідь: довжина відрізків 6 та 8 см.

41. Скільки всього можна скласти чотирицифрових чисел, сума цифр яких дорівнює 3? Запишіть ці числа? 

Відповідь: можна скласти 9 чисел: 1011, 1110, 1002, 1020, 1200, 2001, 2010, 2100, 3000.

42. Знайти Ата Б у виразі множення: 

Б3-1А = А31. 

Відповідь: А = 7, Б = 4.

43. Фігура складається з 12 рівних квадратів. Поділіть її на чотири рівні частини. 

Відповідь:

44. Здогадайтеся, яку цифру замінено буквою А? 9А: 1А = А. 

Відповідь: А = 6.

45. Шнур завдовжки 32 м складали навпіл і розрізали на місці згину доти, доки не отримали відрізки завдовжки 2 м. Скільки разів повторювали цю операцію? 

Відповідь: 4 рази.

46. Один чоловік долає за годину 5 км. Яку відстань пройдуть 3 чоловіки за 2 год з тією самою швидкістю? 

Відповідь: 10 км, кількість людей не має значення.

47. Мотоцикліст їхав 3 год зі швидкістю 60 км/год і проїхав 180 км. 

Склади вирази на знаходження швидкості, часу, відстані.

48. У діжці було 27 л води. Спочатку в діжку додали третю частину від тієї кількості, що в ній була, а потім відлили третю частину від тієї кількості, що в ній стало. Як змінилась кількість води порівняно з початковою кількістю? Яка з поданих відповідей є правильною? 

а) Збільшилася; 

б) зменшилась; 

в) не змінилась.

49. Дуб вбирає щодня 85 л води, осика — 462 л за тиждень, а береза — 840 л за 14днів. Скільки води вбирають ці дерева за 10 днів?

50. Є два пакети. Один вміщує 300 г цукрового піску, а другий — 650 г. Як за допомогою цих пакетів відсипати 1 кг цукру?

51. Антон написав на аркуші паперу число 86 і запропонував товаришеві: «Не виконуючи жодних записів, збільш це число на 12 і покажи мені відповідь». 

Товариш миттю здогадався, як потрібно зробити. А ти здогадався?

52. За прикладом 5 • 6 = 80 склади приклад на множення і два приклади на ділення.

53. Залізницею потрібно перевезти 850 т вантажу. Яка найменша кількість вагонів вантажопідйомністю по 60 т кожний потрібна для цього?

54. Поміркуй, які з цих тверджень завжди правильні, а які завжди неправильні. Чому? 

а) У двох тижнях 14 днів; 

б) у місяці 30 днів; 

в) лютий настає за січнем; 

г) рік триває 365 днів; 

д) дві доби мають 50 годин; 

е) двоцифрове число менше від одноцифрового; 

ж) сума завжди більша від одного 

з додатків; 

з) різниця більша, ніж від'ємник; 

к) ділене дорівнює частці; 

л) множник дорівнює добутку.

55. Велосипедист повинен був проїхати 24 км. Він проїхав 8 км. У скільки разів відстань, яку він проїхав, менша від тієї, яку залишилося йому проїхати? Яка це частина від усього шляху?

56. Бригада робітників одержала премію 1 000 грн. Із них 286 грн — за дострокове виконання роботи, 325 грн — за економію електроенергії, решту — за високу якість виготовлених виробів. Скільки гривень нараховано за високу якість виробів?

57. Крок дорослої людини дорівнює 75 см, а крок хлопчика — на 25 см коротший. Скільки кроків зробить хлопчик, щоб здолати відстань, яка становить 100 кроків дорослої людини?

58. Відстань від Кривого Рогу до Київа поїзд проїжджає за половину доби. Літак АН-2 пролітає цю відстань за 2 год. У скільки разів швидше долає цю відстань літак, ніж поїзд?

59. По озеру моторний човен за 1 год проплив 16 км, а по річці за 2 год — 28 км. Яка швидкість тієї річки, якщо мотор човна працював рівномірно?

60. У Московському Кремлі зберігаються старовинні гармата і дзвін. За розмірами їх назвали цар-дзвоном та цар-гарматою. їх загальна маса становить 240 т. Цар-дзвін у 5 разів важчий від цар-гармати. Яка маса цар-дзвона та цар-гармати окремо?

61. Відстань від поверхні Землі до її центра дорівнює близько 6 400 км. Товщина шару земної атмосфери становить 1/20 цієї відстані, а товщина твердої земної кори дорівнює 4/5 товщини атмосфери. Яка товщина твердої земної кори?

62. За день шпак пролітає відстань у 75 км, синиця — на 25 км більше, а стриж — у 10 разів більше, ніж синиця. Поштовий голуб може пролетіти за день половину відстані, яку пролітає стриж, а сокіл для полювання — втричі більшу відстань, ніж поштовий голуб. 

Скільки кілометрів за день може пролетіти синиця, стриж, поштовий голуб і сокіл?

Міжнародний конкурс з української мови ім. Петра Яцика

Орієнтовні завдання для 3 та 4 класу

3 КЛАС
  1. Написати новорічне вітання своїй вчительці.
  2. Поділи слова для переносу: гайок, від’їжджає, гудзик, сойка.
  3. До поданих слів дібрати слова, близькі за значенням:
    ввічливий -
    копиця -
    жара -
    хуртовина -
  4. Записати якомога більше слів ознак до поданих слів, скласти і записати одне речення, використавши одне із них:
    зима –
    гриби –
  5. З поданих слів склади речення, підкресли головні члени. В іменниках понач закінчення.
    Іній, дерева, вранці, сріблястий, на, з’явитися.
  6. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
    Пришла зема. Випав сніх. Зимля вкрилася білим покревалом. Дирева і кущі одяглися в лехкі снігові шуби. Багато птахів жеве взимовому лісі.
  7. Усне завдання:
    Як ви розумієте народну мудрість:
    Пташка красна своїм пір’ям, а людина – ділом.
  8. Запиши речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Устав пропущені літери. До утвореного тексту добери заголовок, запиши його перед текстом. Склади кінцівку тексту (2-3 речення) й допиши її.
    Раптом у дол..ні з-за лісу з’явилася хмарка. Це зовсім і не хмарка, а в..л..чезна зграя шпаків. Вона насувалася швидко і зростала на очах. Сонячний осінній день.
  9. Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
    Завдання, ознака, заняття, олень, виразно, новий, посередині, фартух.
  10. Добери і запиши до прикметників порівняння.
    Неповороткий, наче ...
    Полохливий, як ...
    Злий, як ...
    Упертий, як ...
  11. Заміни вислови одним словом, це слово запиши. Склади і запиши речення з одним із висловів.
    Пекти раки –
    Точити теревені –
    П’ятами накивати –
    Повісити носа –
    Набрати води в рот –
4 КЛАС
  1. Написати твір-мініатюру на тему “Зимова казка” за поданим початком (6-8 речень).
    Жила-була в лісі ялинка…
  2. Розбери слова за будовою, добери до них споріднені:
    озимина -
    опеньок -
  3. У кожному рядку підкресли зайве слово:
    а) малюнок, мальований, малятко, маляр;
    б) сільниця, сільський, сіль, солоний;
    в) чайка, чайнка, чай, чаювання;
    г) дубок, дубовий, дублер, дубняк;
    д) дощик, задощило, дощовий, дощатий.
  4. З поданих слів склади і запиши речення, підкресли головні члени речення. Над кожним словом познач частину мови.
    Поле, у, долині, при, прозорий, б’ється, джерельце.
  5. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
    Коли вранці сходить солнце, снігові замети рожеві. це сонце забарвлує їх свойім проміням. Вилечаве сонце підіймаєцця надземлею, а сніх стає сліпучо-білим.
  6. Запиши в алфавiтному порядку поданi слова, вставляючи пропущенi букви.
    Т...л…фон, д...ржава,, т...л....грама, iнж...нер, ш...ренга, ок...ан.
  7. Пiдiбратн кiлька слiв до поданої моделi.
    ПГ ПГП (П — приголосний, Г — голосний)
  8. Запиши словосполучення, поставивши iменники в родовому вiдмiнку множини.
    Багато (вишня),
    кiлька (прiзвище),
    чимало (заповiдъ),
    багато (соловей).
  9. За допомогою префiксiв i суфiксiв утворiть новi слова вiд поданих.
    Клей, колосся, Мороз, мрiя.
  10. Запиши речення, пiдкресли головнi та другоряднi члени.
    Свiжий снiг срiблом сяяв пiд блакитним наметом неба.
  11. Скласти художній опис.
    «Хмуриться зимовий ранок».
  12. Усний тур
    Уяви себе птахом, опиши свої почуття.
  13. Перепиши, устав пропущені літери. Допиши 3-4 речення, щоб утворився текст. Добери до тексту заголовок і запиши його перед текстом.
    Жовтий л..сточок на тонкій гілочці виглядав з-за дер..ва, як лев..ячий хвостик, і саме дер..во скидалося на лева, що заріс золотавою гривою. ...
  14. Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
    Вірші, дециметр, чарівний, цемент, центнер, довести, читання, український.
  15. До висловів з лівої колонки добери антоніми з правої. Запиши їх парами.
    Хоч голки збирай
    Жити своїм розумом
    За тридев’ять земель
    Рукою подати
    Жити чужим розумом
    Хоч око виколи
  16. Добери по два синоніми до поданих слів. З одним із синонімічних рядів склади та запиши речення.
    Хоробрий – ...
    Говорити – ...
    Сміятися – ...

Комментариев нет:

Отправить комментарий